Stralsund

14 juni 2019 - Stralsund, Duitsland

Vanmorgen zijn we om half ach vertrokken uit Amersfoort richting Duitsland, met als einddoel het eiland Rügen wat in het uiterste noordoosten ligt van Duitsland. Eerst een lange rit over de Autobahn met de nodige Baustelle en een ongeluk. De Stau viel mee, alleen bij Bremen hadden we een file. Dit kwam ook door het ongeluk.

Na twee keer te zijn gestopt op een Raststätte voor plassen, koffie en een lunch stopte we in het stadje Stralsund voor een echte stop. Stralsund is een oude havenstad wat nog net op het vasteland van Duitsland ligt vlak voor het eiland Rügen. Het is een stad die er helemaal niet Duits uit ziet, maar invloeden heeft uit de Baltische staten en andere Oost-Europese landen. Het heeft hele mooie pandjes met leuke geveltjes en in verschillende kleuren, geen vakwerk huizen dus. Ook heeft het een paar grote kerken, waaronder de Sint Nicolai een kerk met twee torens waarvan de één een klok heeft en de ander een spits. Ook heeft Stralsund een leuke haven met een driemaster (de Gorch Fock voor de kenners) en er zong een Shani koor op een terras.

Vanuit Stralsund is het nog een halfuur rijden naar onze eindbestemming: Altkamp. Helaas leidde onze navigatie ons niet over de hoge brug die we al vanaf Stralsund zagen liggen, maar over de oude brug. Nu konden we wel de nieuwe hoge brug zien. Altkamp is een gehucht op het eiland Rügen en het hoort bij het dorp Putbus. Het bestaat uit twee boerderijen, waarin wij in de ene logeren en kijken op de ander. Achter de andere boerderij ligt de zee. Helaas kunnen wij die net niet zien, vanuit ons raam. We zagen deze wel tijdens onze wandeling om de boerderijen.

1. Lennard:
    14 juni 2019
    Wat leuk dat jullie dit weer doen. Hopenlijk hebben jullie heerlijk weer en een super vakantie. Het begin ziet er veel belovend uit. Groetjes
  2. Gepco:
    14 juni 2019
    Er komen nu vier blogs tegelijk komen omdat we op het eerste adres geen goed internet hadden en nu wel.
  3. Jan Versteegt:
    15 juni 2019
    Het begin van jullie vakantie ziet er weer mooi uit. We kijken uit naar de volgende verhalen. En de mooie foto's.