Libelle

25 augustus 2022 - Wimborne, Canada

Na weer een overheerlijk ontbijt, wat er uitzag als een lunch, zijn we weer vertrokken uit Revelstoke in B.C. naar Misty Ridge Retreat B&B in de buurt van Calgary.

Een lange rit maar wel heel mooi.

2022-08-24 32022-08-24 1

Tijdens deze rit sprongen we weer vooruit in de tijd. Dus het verschil met Nederland is weer 8 uur. Op de heenweg hadden we het bordje gemist waar dat opstaat. Nu goed opgelet of we een bordje zouden zien. Op een gegeven moment zag ik een vreemd grijs bordje (alle anderen zijn groen of geel) dat aan een kant los zat. Om het te lezen moest je je hoofd draaien. Maar dat gaat lastig achter het stuur. Ik kon dus niet lezen wat er op stond, maar twee seconden later versprong de tijd in de auto en op de telefoons. Dat was blijkbaar dus het bordje. Later hoorde ik van de eigenaar van deze B&B dat ze aan die tijdgrens niet zoveel waarde hechten. Het is een gegeven.

Onderweg nog even gestopt in Golden voor benzine en koffie en daarna door naar Radium Hot Springs. Daar door een nauwe kloof gereden. Het water is daar onder de weg doorgeleid zodat het water en de weg toch door één deur konden. Met hele mooie rotspartijen.

2022-08-24 7DSC02098DSC02078

Ook hier nog wat Wildlife gespot.

DSC02087

In Canmore hebben we bij de Wendy's gegeten. Een fastfood keten dat in Europa nog niet zo bekend is of misschien wel helemaal niet.

Tot slot doorgereden naar Misty Ridge Retreat B&B. Deze B&B ligt in een soort middle of nowhere maar wel met uitzicht op de skyline van Calgary. Aardige mensen met een warm onthaal, zoals elke keer. Aan de rand van een natuurgebied, met o.a. herten en reeën. Benieuwd naar het ontbijt van morgen. Geen bord dit keer dat dit aankondigt.

1. Lennard:
    25 augustus 2022
    Jullie hebben weer een mooie reisdag, met veel mooie natuur onderweg.
  2. Monica:
    25 augustus 2022
    Goedemorgen vanuit Oostenrijk! Wat spannend om tijdens n wandeling te horen dat er n beer losloopt 🐻😱.Maar- ik heb t al n paar keer gezegd- wat maken jullie práchtige wandelingen!👌
    Ik maak me wel wat zorgen om de ontbijtjes Gepco..straks pas je niet meer in de Transit...😅
    Als t goed is liggen jullie nu lekker te snurken. Wij gaan nu ook genieten van de práchtige ( Oostenrijkse) bergen! Fijne dag straks voor jullie gewenst!
  3. Jan Versteegt:
    25 augustus 2022
    We hebben hier in Europa ook veel mooie plekken en natuur, maar in Canada is het in de Rocky Moutains steeds weer indrukwekkend en overweldigend.
  4. Chris:
    25 augustus 2022
    Wow, time goes fast!! We looked up where you are now. Looks very relaxing. Yes it is a long but beautiful drive. They blast the mountains to make room for the road. Wendy's is well known. We have one close to our house. Did you get a Frosty? A small one is only 99 cents during the summer. Nice picture of the Dragon Fly. They are good as they eat the mosquitoes.
  5. Aart-Jan:
    25 augustus 2022
    Het is daar heel erg mooi zeg.