Route 66

27 augustus 2022 - Wimborne, Canada

Na een overheerlijke French Toast

2022-08-26 5

zijn we op weg gegaan naar de Elbow Falls. De Elbow is één van de rivieren die door Calgary gaan. Maar voor deze rivier de Rocky Mountains verlaat doen ze dat via een prachtige waterval. Om er te komen moet je via weg 66. Een parkeerplaats hadden we wel gevonden, maar dat was niet de goede. Dus het duurde even voor we de juiste weg naar de watervallen hadden gevonden.

In 2013 is er een grote overstroming geweest die heel veel heeft verwoest. Veel bomen en picknickplaatsen. Daarom ziet het er nu wat kaal uit. Maar het blijft een mooie waterval.

Op de terugweg naar de auto vonden we nog een roze bril. Dan kunnen we het eens een keer hierdoor zien. De wereld is ineens zonniger.

Daarna via een omweg naar huis gereden. Nl. via de Highway 40. Een mooie en hele rustige route door de Rocky Mountains. Nog even gestopt bij een meer en een mooi uitzicht. Onderweg weer de nodige wildlife gezien, maar helaas geen beer meer en nog steeds geen eland. Volgende keer beter.

2022-08-26 1

2022-08-26 2

Na een lekkere fish and Chips van de beste fish and chips bakker van Calgary van 2021, zijn we weer naar Misty Lodge B&B gegaan voor onze laatste nacht daar. Omdat het regende hadden we geen mooie zonsondergang verwacht, maar vlak voordat hij achter de bergen verdween kwam hij nog even tevoorschijn en gaf ons een prachtige regenboog.

Morgen gaan we weer naar Chris voor onze laatste twee dagen in Calgary. Ook wel weer benieuwd naar het ontbijt.

1. Esmee Versteegt:
    27 augustus 2022
    Wat gaat de tijd snel, als je een leuke tijd hebt. Heerlijk genieten van de laatste paar daagjes.
  2. Monica:
    Heb je de roze bril voor me meegenomen Gepco ?😄
  3. Chris:
    27 augustus 2022
    Big changes did happen when we had the big flood in 2013. It changed the flow of the rivers even in Calgary. Looks very different then it did before the flood. Nice that you were able to go see it though. We are looking forward to seeing you again tomorrow so we can spend the day together ❤️