Oh deer, a lake

26 augustus 2022 - Wimborne, Canada

Vanmorgen opgestaan in een andere omgeving, maar wel weer met een heerlijk ontbijt. Alweer aardappels op het menu maar nu met een lekkere omelet.

Daarna weer terug gereden naar Banff, want we konden nog geen afscheid nemen van de Rockies. In Banff hebben we de nodige souvenirs ingeslagen (ook de vergeten :-) . Banff is een toeristisch dorpje. Naast een kerk en een Informatiecentrum bestaat het centrum alleen uit souvenirwinkels en eettentjes.

004002

003

Na Banff zijn we nog naar het nabijgelegen Lake Minnewanka gereden. In het begin ook erg toeristisch met stranden, rondvaartboten en picknickplekken. Maar als je even doorloopt kan je een mooie wandeling maken rond het meer. Wij zijn tot de brug gelopen die over de kloof gaat. Deze kloof komt uiteindelijk in het meer.

008

Het meer ligt echt in Canada

005

007

011

013

Op de terugweg weer wat wildlife gespot. Nu gelukkig weer iets groters. Een deer .

015

016

Op de weg terug raakten we wel even verstrikt in Calgary. De navigatie gaf steeds te laat aan welke baan we moesten houden. Hierdoor hebben we drie keer hetzelfde knooppunt moeten nemen. Uiteindelijk hebben we de goede weg weer gevonden en genoten van de zonsondergang en de hottub.

017

Morgenochtend wacht ons een French toast.

1. Jan Versteegt:
    26 augustus 2022
    Banff was twintig jaar geleden toch wat rustiger maar ook hier is de omgeving prachtig
  2. Chris:
    Banff is a very big tourist area. It is the place we always take visitors from other countries too. The town itself is all shops and restaurants, but much to explore around the busy area. Lake Louise is also close by. Did you stop there too? Also very popular place for skiers in the winter. Canmore is just before Banff with many little shops and not as busy. Happy to see that you did manage to see Banff in your travels.