San Gimignano

18 september 2018 - Porciano, Italië

Vandaag waren de weersvooruitzichten wat minder. In de middag zou het gaan regenen. Daarom 's ochtends naar San Gimignano gereden. Een heel apart stadje. Anders dan alle andere. Het kenmerk  van deze stad is namelijk hoge woontorens. Eigenlijk is het een voorloper van Manhattan.

De reden van deze woontorens is twee families die in deze stad woonde. De ene steunde de paus en de andere de keizer. Op het hoogtepunt stonden er 72 woontorens. Nu zijn er nog 15 over. Heel bijzonder. Het lijken kerken. De kerken waren echter lager. De torens komen uit de 12e en 13e eeuw.

Leuk en niet zo groot om door heen te wandelen. Ook was er nog een oude waterput en leuke straatjes, waar toch wel weer veel toeristen waren. We snapten niet waar die vandaan kwamen. De weg er naar toe was heel rustig. Maar eenmaal daar waren de straten toch weer gevuld.

In de middag kwamen inderdaad de buien. Dit was een prachtig gezicht vanaf ons balkon.

Morgen gaat de reis weer verder naar de Middellandse Zee.

1. Lennard:
    18 september 2018
    Mooie foto's hoor en bedankt voor het stukje geschiedenis van de stad. Geniet maar lekker van jullie vakantie.
  2. Jan Versteegt:
    18 september 2018
    Wij vinden dit plaatsje leuker/mooier dan Pisa en heel bijzonder. Weer een hoop werk voor Gepco om een mooi boek te maken.