Pisa

17 september 2018 - Amersfoort, Nederland

Vandaag zoals beloofd naar Pisa geweest. We hebben dit met de trein gedaan vanuit Empoli. We waren iets later dan toen we naar Florence zijn geweest. We dachten dat het iets minder druk zou zijn. Dit was echter niet waar. De trein zat behoorlijk vol. We hoefden gelukkig niet te staan.

Vanaf het station zijn we naar de toren gelopen. Een wandeling van ongeveer 25 minuten. Je ziet dan meteen ook de stad. Koffie gedronken. Dit keer een Cafe Latte. Hadden we nog niet op. Was wel goed, maar de lekkerste tot nu toe is nog steeds die in Pistoia van afgelopen zaterdag. (Dit was ook de goedkoopste).

Daarna het plein op van de toren. Helaas waren we niet de enige die op het idee kwamen om vandaag de toren te bekijken. En iedereen maar met zijn handen in de lucht staan en die toren tegen te houden of omver te duwen. Het is een heel leuk spel waar wij dan ook uitgebreid aan mee hebben gedaan. Het hele plein rond gelopen, met de dom en doopkapel erbij en daarna weer op ons gemakkie terug naar het station gelopen.

De trein terug was ook weer heel vol. Er was zojuist op het naast gelegen vliegveld een groep Amerikanen of Canadezen geland die met de trein naar Florence gingen. Allemaal grote koffers natuurlijk en de treinen in Italië zijn niet gemaakt voor grote koffers. Dat was dus een hele puzzel. Gelukkig was de trein bij aankomst niet vol en stonden wij redelijk vooraan. We hadden dus een plekje naast elkaar en konden dit schouwspel goed zien. We konden in Empoli ook nog goed uitstappen, ondanks alle koffers in het gangpad.

Omdat we weer vroeg thuis waren hebben 's middags nog wat boodschappen gedaan en gelezen. Gepco heeft nog een korte wandeling in de buurt van ons huisje gemaakt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Versteegt:
    18 september 2018
    Gezien de foto's zijn er mooiere plekjes in Pisa dan die scheve toren