Porciano

13 september 2018 - Porciano, Italië

Vandaag een soort van rustdag gehouden. Wij zijn boodschappen wezen doen. Op aanraden van de eigenaar van het huisje hebben we een andere route naar Lamparecchio gereden. Nog steeds een smalle weg, maar toch wel breder dan die van gisteren. Personenauto's konden elkaar passeren.

Daarna op ons gemakkie geluncht in ons huisje en in de middag een verkennende wandeling van het dorp waar wij ons verblijf hebben: Porciano.

We hebben een wandeling gemaakt langs de bezienswaardigheden. De kerk naast ons huis, deze is uit de 15e eeuw. Twee torens die waarschijnlijk nog van een kasteel zijn uit de uit de 12e eeuw. Verder een watermolen en een villa.

Ook was de villa in Lamperecchio (één van de bezienswaardigheden van het dorp) te zien, vanaf de vele uitzichtpunten.

Na deze wandeling weer op ons balkon gezeten en heerlijk met een glaasje wijn genoten van het uitzicht en het heerlijke weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Versteegt:
    13 september 2018
    Het is mooi, maar het lopen is niet zo makkelijk daarin de buurt denken we. Zeker met al die klein paadjes. Naar ons idee genieten jullie wel.
  2. Lennard:
    14 september 2018
    Mooie omgeving, leuke straatjes. Ik voel mijn kuiten al😉. Geniet maar lekker.