Overal water

20 augustus 2022 - Pocahontas Campground, Canada

Op de weg door de Rocky Mountains kan het soms zomaar zijn dat mensen langs de weg stoppen. Inmiddels hebben we geleerd dat er dan wildlife is te zien. Zo ook vandaag. Op de heenweg ontmoetten we een kudde herten.

DSC01597

Vandaag de Maligny Canyon bezocht. Een kloof vlakbij het plaatsje Jasper. Het water heeft zich hier jaren doorheen gewrongen om in een hele nauwe spleet heel diep een weg naar beneden te vinden. Het was prachtig om te zien. Overal kwam het water vandaan. Soms zagen we het van de berg af sijpelen, dan kwam het weer van onder uit de rotsten. Over het water heen hadden ze een aantal bruggen gemaakt waarvan je een prachtig gezicht had op de canyon.

DSC01601

DSC01637

DSC01646

a0885733-ad5e-478b-b156-3f68469962a8DSC01729

Er waren zes bruggen, we hebben tot de 5e gelopen. Deze foto is bij de 5e brug.

DSC01755

Voor de terugweg namen we de kortste weg. Maar aangezien we ongemerkt een heel eind waren afgedaald moesten we dat ook weer omhoog. Maar ja de weg was korter en dus steiler. Weer overal water, maar dan uit onze poriën. Overigens hadden we wel mooie vergezichten.

Daarna nog even naar Jasper om wat boodschappen te doen en op de terugweg weer tweemaal wildlife tegengekomen.

cd985bd9-b802-4476-8268-bdcb13f2b692

3956d20f-7dd9-48fb-a773-d543a6e7b27e

Gauw weer terug naar Miranda, die ook vandaag weer moest laten schieten, maar het gaat een stuk beter. Als troost een kleine berggeit gekocht. Er is goede hoop dat het morgen weer goed gaat. We hebben dan wel een lange rit te gaan. Op naar British Columbia of B.C. zoals de Canadezen zelf zeggen.

2381d00c-87b2-41f6-bfa7-650f33390ae2

Dit is het uitzicht voor de cabin.

DSC01816

Als je nog meer foto's wil zien, kijk dan onder het kopje foto's.

1. Jan Versteegt:
    20 augustus 2022
    Bij die stalenbrug over de Athabasca River heb ik toen een trein van meer dan een kilometer gefilmd. De canyon zijn wij ook geweest maar wij hebben maar tot de 3de brug gelopen en de zelfde weg terug. Het is daar indrukwekkend mooi. Het zijn prachtige foto's en een feest van herkenning en waardevolle herinneringen komen weer boven. Heel fijn dat Miranda morgen weer mee kan. Kan ze ook mee genieten.
  2. Monica:
    20 augustus 2022
    Wat is het daar toch mooi!👌- wat zullen jullie genieten!
    Fijn als Miranda morgen weer mee kan!
    Een beterschaps🫂 speciaal voor jou Miranda!🌺
    Liefs
  3. Chris:
    20 augustus 2022
    Beautiful pictures. We love the mountains and beauty you find all around you. Hope that Miranda can join you all soon again on this beautiful journey.