Goats and glaciers

19 augustus 2022 - Pocahontas Campground, Canada

Vandaag zijn we, helaas zonder Miranda, naar de Columbia Icefields gegaan. Miranda voelde zich niet lekker en is thuis gebleven.

Om bij de Icefields te komen moesten we dwars door de Rocky Mountains. Dit was een tocht met prachtige vergezichten van naaldbossen, meren, rivieren en bergen. Met heel veel stoppunten om foto's te maken.

001

002

Aangekomen bij de Icefields kwamen we aan bij een grote parkeerplaats met een gebouw vanwaar de tocht begint. De eerste tocht was per touringcar naar de gletsjer, waar we daarna overstapten op een Ice Explorer overstapten om op de gletsjer te komen.

013012

Op de gletsjer aangekomen na een helling te hebben afgedaald van 45 graden (volgens de zeer enthousiaste bestuurder) konden we een halfuur rondlopen op de gletsjer. Koud en winderig, maar toch overleefd in korte broek.

006

009

008

015

016

Na de wandeling op het ijs bracht de ice explorer ons weer terug naar de bussen, Deze bussen brachten ons nog naar de Skywalk. Dit is een brug boven de ravijn waar je over glas loopt. Heel eng natuurlijk, maar prachtig om te beleven.

020

017018

019

Vandaar werden we weer teruggebracht met een bus naar het informatiecentrum en de auto. Op de terugweg naar huis kwamen we nog langs een waterval en wat geiten op de weg.

022

024

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Versteegt:
    19 augustus 2022
    Heel jammer dat Miranda zich rot voelde en dit heeft moeten missen. Op de gletsjer zijn wij niet geweest maar van die prachtige weg kan ik nog nagenieten als ik er aan denk.
  2. Chris:
    19 augustus 2022
    So sorry that Miranda wasn't feeling good and could not go with you. I have not been to the icefields but will have to go sometime. I don't like heights so not sure if I could walk on the glass bridge. The pictures are beautiful.
  3. Marian:
    19 augustus 2022
    Was zeker wel spannend om over die brug te lopen?.
    Beterschap voor Miranda
  4. Miranda:
    19 augustus 2022
    Wil je nog meer foto's zien kijk dan onder het mapje foto's
  5. Lennard:
    19 augustus 2022
    Het is een mooie route naar glacier Icefields, jullie hebben zo te zien genoten. Jammer dat jij er niet bij kon zijn Miranda.