De eerste beer gespot

21 augustus 2022 - Revelstoke, Canada

Vandaag een hele lange rit gemaakt van Miette Mountain Cabins in Jasper National Park naar Revelstoke in BC. Een prachtige route, vooral het eerste deel door de Rockies. Onderweg nog langs Jasper gereden, waar een prachtige Amerikaanse trein klaar stond voor vertrek.

DSC01821

Verder langs de Icefields gereden om een foto te maken hoe erg de gletsjer al weer weg was. De gletsjer was niet te zien, maar waar ik sta was zo'n 30 jaar geleden nog gletsjer. Wel groeien er nu mooie bloemen.

DSC01827

DSC01829

Daarna doorgereden naar Lake Bow. Een mooie, maar kleiner dan de beroemde Lake Louise. Toen we daar wegreden spotte we de eerste beer van deze trip. Foto niet helemaal gelukt, maar hij staat erop.

DSC01837DSC01845

Tenslotte rijksweg 1 genomen richting Golden en Revelstoke. Onderweg nog even gestopt bij de Spiraaltunnel. Helaas is daar weinig van te zien als er geen trein rijdt. En raad eens, er reed geen trein. Volgende keer beter.

DSC01847

Onderweg kregen we ook nog een uur cadeau. Was overigens alleen te zien aan de tijd in de auto. Had op zijn minst een bord verwacht. Maar nu hebben we dus 9 uur tijdsverschil met de meelezende Nederlanders en 1 uur met Calgary.

Een beetje moe kwamen we aan.

1. Lennard:
    21 augustus 2022
    Jullie hebben een mooie rit gehad zo te zien. Leuk dat jullie ook nog een 🐻 hebben gezien.
  2. Marian:
    21 augustus 2022
    Lange ritten maar mooie plaatjes.
    Miranda weer helemaal opgeknapt?
  3. Esmee Versteegt:
    21 augustus 2022
    Wat leuk dat jullie een beer gezien hebben, het is toch bijzonder om hem in het wild te zien. En Lake Bow ziet er nu toch heel anders uit. Bij ons was alles nog bevroren en veel sneeuw. Leuk om te zien hoe zijn zomer kleur is. Geniet nog maar lekker en wie weet zien jullie nog meer beren.
  4. Jan Versteegt:
    21 augustus 2022
    Jasper is een echt toeristenplaatsje en vooral in de winter vanwege de wintersport. Leuk dat jullie een beer gezien hebben. Wat ons toen opviel op sommige plekken die duidelijke boom grens. Nu nog verder weer zoveel mogelijk gezamenlijk van alles genieten.
  5. Chris:
    21 augustus 2022
    Jasper is a beautiful place to visit. It is rare to see a bear so that was very special. Always love traveling through BC. Happy to see that you are having good weather and are able to see the beauty all around you. Can't wait to see what you will discover next!!
  6. Monica:
    Práchtige foto's weer! 👌🐻
    Fijn om Miranda ook op de foto te zien!👍
  7. Lize:
    21 augustus 2022
    Fijn dat Miranda weer is opgeknapt! Het is wel heel jammer om zulke mooie uitstapjes te missen!