Lucca

16 september 2018 - Porciano, Italië

Vandaag zouden we eerst met de trein naar Pisa gaan en door naar Lucca. Maar gezien de tijden hebben we toch maar besloten om alleen naar Lucca te gaan en wel met de auto. Morgen gaan we dan met de trein naar Pisa.

Lucca is een hele andere stad dan Florence en Pistoia. Uiteraard staat er wel een dom en veel kerken, maar niet met dat marmer. Bovendien is de stad nog helemaal ommuurd en heeft het heel veel kleine straatjes en steegjes. Autoluw is hier dan ook echt autoluw en op sommige plaatsen zelfs helemaal autovrij.

Lucca is bekend om zijn toren waar bomen opgroeien  (Torre guinigi) en een plein waarin rondom alleen maar huizen staan. (Piazza Amfiteatre). Dit plein is alleen bereikbaar via 4 poorten. Heel veel mooie gevels en ook heel apart om bovenop een toren in de schaduw van een boom te staan.

Een heerlijk bakje koffie met gele room croissant gegeten en gedronken. maar dan andersom. Verder bijna de hele stadsmuur gelopen. Gelukkig stonden ook daar veel bomen op, zodat we bijna de hele weg in de schaduw konden lopen. Wij vonden dit allebei een mooie en fijne stad.

's Avonds weer van een spectaculaire zonsondergang genoten op ons balkon met het prachtige uitzicht.

1. Lennard:
    16 september 2018
    Weer een leuk verhaal, en mooie foto's. Lekker genieten samen. We hebben hier gelukkig ook mooi weer.
    Groetjes uit Nieuwegein.
  2. Jan Versteegt:
    16 september 2018
    Dit is alweer een mooie serie foto's. Het is een bijzonder leuk plaatsje. Wij lezen met plezier jullie verhaaltjes (reisverslag).