Konstanz en Liechtenstein

11 september 2018 - Triesenberg, Liechtenstein

Vanmorgen begonnen met een koude douche. Letterlijk. De temperatuur kon niet worden gesteld. Het ontbijt maakte heel veel goed. Met heerlijke broodjes, een eitje en heel veel beleg. Jam, kaas, worst en andere lekkere dingen. Een goede start dus.

Na deze start konden we aan de volgende etappe beginnen richting Konstanz. Aan de Duits Zwitserse grens. Eerst natuurlijk over de Autobahn, met de nodige Baustelle en Stau. Om een uur of half drie waren we in Konstanz. Een leuk Duits stadje aan de Bodensee. Het was hier erg warm, zo'n 28 graden. Langs de Bodensee gelopen, met een leuk torentje en draaiend standbeeld. Heet het dan nog een standbeeld? Verder een korte wandeling door de steegjes, straten en een groot plein met kerk weer terug naar de auto.

Op naar Liechtenstein, We waren nog maar net op weg toen we een hoek omdraaide en ineens oog in oog stonden met de Zwitserse douane. We hadden ons vriendelijkste gezicht op, want we mochten gewoon door. We volgden een door Google Maps uitgezochte route langs vele dorpjes in Zwitserland naar Liechtenstein. Eenmaal daar moesten we een hele lange steile weg, vol met haarspelden, een tunnel en andere bochten naar boven. Nog opgehouden door een kudde koeien. Uiteindelijk kwamen we op een hele smalle weg, gelukkig geen tegenliggers. Deze weg leidde ons naar het Berggasthaus Stucka. De beloning is een plek met een prachtig uitzicht op de nog hogere bergen en het diepe dal. Hier hebben we een echt traditioneel kaasfondue gegeten. Brood en stukjes appel in de gesmolten kaas.

Op naar morgen.

1. Lennard:
    11 september 2018
    Is echt genieten wat jullie doen zo te horen ( lezen)😀. Erg mooie foto's. Morgen de laatste etappe. Geniet van jullie uitzicht.
  2. Tamara:
    11 september 2018
    Ik had hier heel graag bij willen zijn!
  3. Jan Versteegt:
    11 september 2018
    Jullie hebben wel hele mooie plekjes uitgezocht, wij onderstrepen de woorden van Tamara en Lennard en Esmee.