Bernkastel Kues

10 september 2018 - Wahlenau, Duitsland

Na een hele late start zaten we eindelijk om half elf aan de cappuccino en latte macchiato.in Nuovo Divertimento. Eindelijk vakantie!

We hadden wel niet zo'n lange reis voor de boeg, maar wilde toch een beetje vort maken, dus we hebben de koffie snel opgedronken en in onze witte sportwagen weer de A27 opgereden, snel de Lek over. Oh nee de Falla. Na nog een lunch in het Zuid Limburgse Urmond en twee baustellen kwamen we om ongeveer half vier aan in Bernkastel Kues. Een leuk Duits stadje aan de Moezel.

Er waren wel veel toeristen die met hun cruise schepen aangelegd hadden om heerlijk op een terrasje te gaan zitten, die waren dan ook goed vol. En veel pizzeria's en Italiaans ijs. Het lijkt wel of we er al zijn, alleen spraken ze nog wel Duits. Na een paar leuke geveltjes en uithangborden te hebben gefotografeerd en een heerlijk ijsje te hebben gegeten, hebben we de auto weer opgezocht om naar ons B&B te gaan .Of is het een hotel. Wat is eigenlijk het verschil? Een hotel met een ontbijt en een bed en breakfast. (benieuwd naar de reacties).

De B&B heet hotel Wahlenau, naar het dorpje vernoemd. Hier is helemaal niets te doen. Er is zelfs geen stoplicht. Gelukkig hadden we nog wat plezier aan een paar buizerds en zitten we vlakbij een vliegveld, waar één keer in de zoveel tijd een vliegtuig over gaat.

De B&B ziet er trouwens goed uit. Morgen op naar Vaduz, maar niet voor de selfie van de dag.

1. Lennard:
    10 september 2018
    Goed begin is het halve werk. Op vakantie mag je laat zijn, want tijd doet er even niet toe. Leuke foto's. Heb je ook een foto van jullie B&B? Bij een hotel kun je ook dineren en een B&B niet toch.
  2. Gepco:
    10 september 2018
    Nog geen foto van de B en B en nu is het te donker
  3. Joëlla:
    10 september 2018
    Ziet er gezellig en leuk uit. Kan ik toch nog mee 😋
  4. Jan Versteegt:
    10 september 2018
    Deze eerste dag ziet er uit als een succes. Die Duitse oude plaatsjes zijn wel leuk om te bezoeken. Een goede nachtrust en morgen op naar een volgende mooie plek.