Koninklijke stoel in het beukenbos.

14 juni 2019 - Putbus, Duitsland

Vandaag een wandeling gemaakt door het nationaal park Jasmund in het noordoosten van Rügen. Dit gedeelte staat bekend om zijn krijtrotsen en beukenbomen. Het was een heerlijke koele (coole) wandeling door het beukenbos, langs vennen en meertjes en uiteindelijk bij de zee met de krijtrotsen. De hoogte (de Konigsstuhle) kon je alleen op als je betaalde. Je kon dan ook wel het Erlebniszentrum bezoeken, maar ja daar kwamen we niet voor.

We konden vanaf een ander uitzichtpunt de stoel heel goed zien. De wandeling ging verder boven de krijtrotsen en langs mooie uitzichtpunten en weer terug door het bos naar de auto.

Nog tussenstop gemaakt in het plaatsje Sasnitz. Hier een heerlijk ijsje gegeten en langs de zee en haven gelopen, met een grappig kunstwerk wat een mossel voor moet stellen maar ook een walvisstaart zou kunnen zijn. Gemaakt door een DDR kunstenaar die het allemaal toch wel luchtig nam.

's Avonds nog vanaf het appartement naar de zee gelopen. Waren alle stranden maar zo. Geen auto’s, geen mensen, geen strandstoelen, alleen water en wind. Heerlijk!!