Van Euro naar kronen

14 juni 2019 - Klagstorp, Zweden

De dag van de overtocht. Omdat we pas om 12.00 uur bij de ferry moesten zijn, hebben we 's ochtends eerst nog laten verwennen door een ontbijt verzorgd door de eigenaren van het appartement waar we zaten. Een overdaad aan kaas, vleeswaren, vruchten en brood en niet te vergeten een ei.

Daarna eerst nog naar het dorp Putbus geweest, waren we al een paar keer doorheen gereden, maar nog niet gestopt. Een heel apart dorp met grote witte huizen, twee grote pleinen en een groot park waar eens een slot heef gestaan.

Toen begon het lange wachten, zoals gebruikelijk bij ferry's. Eerst inchecken, dat was een korte wacht, toen naar terminal A lane 8 en netjes aansluiten en wachten op het teken dat we de boot op mochten. Na ongeveer een uur mocht dat en konden we aansluiten op de boot. Het is prachtig helder weer. We konden de krijtrotsen die we gisteren hadden bezocht goed zien en fotograferen. Daarna de open zee op om 4 uur later in Trelleborg te arriveren. Eerst konden we weer even wachten. Naar we begrepen was er een probleem met de brug waarover we heen moesten rijden om van de boot af te komen. We konden er dus niet uit. Uiteindelijk lukte dat en konden we weer aansluiten in de file voor de alcoholcontrole. Nog nooit eerder gehad, maar wel goed want er wordt wel het één en ander genuttigd op het dek.

Nog een kort ritje en we belanden tussen de korenvelden voor ons volgende optrekje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Versteegt:
    15 juni 2019
    Wat een bijzondere verhalen, jullie krijgen ongemerkt heel wat indrukken te verwerken, maar wel hele mooie. En nu maar hopen dat het weer mee blijft werken.
  2. Lennard:
    15 juni 2019
    Leuk, mooie omgeving. Jullie hebben al aardig wat gezien. Geniet ervan.