Walk the dinosaure

17 augustus 2022 - Edmonton, Canada

Vandaag zijn we Canada ingetrokken. We zijn van Calgary als eerste gereisd naar Drumheller. Dit ligt ten zuidoosten van Calgary. Dit stadje staat bekend om zijn mijnbouw en geologie. Daarnaast staat er de grootste Dinosaurus ter wereld. Deze dino kan worden beklommen en vanaf zijn muil heb je een mooi uitzicht over de vallei van de Red Deer River. Het hele stadje staat in het teken van de dino, met een experience en allerlei verwijzingen in winkels, gebouwen, straten. Daarnaast is er ook nog een geologische attractie (Hoodoos). Door erosie zijn de rotsen en zand zo mooi uitgesleten dat het prachtige vormen heeft aangenomen. Helaas gaat het de laatste 100 jaar harder achteruit dan voorheen. Dit heeft naast de erosie helaas ook met de mens te maken. De vervuiling in de lucht en het vandalisme. Er zijn altijd weer gekken die zonodig hun naam in het steen moeten schrijven.

Drumheller ligt in een kale vallei met heel veel mijnen. Ze noemen het ook de Badlands. Over de rivier ligt nog een oude houten hangbrug. Over deze brug gingen vroeger de mijnwerkers om bij de mijn te komen. Deze was helaas gesloten omdat er reparaties aan moesten worden verricht.

De kerken zijn hier gelukkig nog vol. Het voordeel is dat deze kerk met 6 mensen en een dominee al vol zit, zo klein is deze kerk. Daarna via een pontje over de rivier naar Edmonton. Een lange rit, met lange rechte wegen door akkers en af en toe een koe, een stukje gras, een watertje en een hele lange trein.

Onze dag eindigde in de Mall van Edmonton, waar ieder naar zijn eigen smaak kon eten. Deze mall is één van de grootse in de wereld. In dit winkelcentrum zit ook een pretpark, ijsbaan, midgetgolfbaan, waterfietsen en een zwembad. En o ja, er zijn ook nog heel veel winkels.

Morgen op naar de Rockies.

1. Jan Versteegt:
    17 augustus 2022
    Die grote dino is dat na gemaakt of zitten originelen delen in? Er zijn delen in Canada met lange kaarsrechte wegen. Maar die enorme ruimte heeft wat. Volgens de folder die ik heb zijn er in de Mall 800 winkels.
  2. Gepco:
    18 augustus 2022
    De dino is gemaakt van polyester denk ik, In de dino zijn wel een aantal gevonden botten tentoongesteld.
  3. Chris:
    17 augustus 2022
    In Drumheller did you guys walk in the Hoodoos? I remember doing that with my family. Did you go in the Tyrrell Museum with all the dinosaur bones that they had put together? Yes, West Edmonton mall is a very big shopping mall with many things to do besides shopping.
  4. Gepco:
    18 augustus 2022
    We were walking through the Hoodoos. It is vey nice to see.
  5. Lennard:
    17 augustus 2022
    Zo te lezen hebben jullie meer gezien dan alleen de saaie weg naar Edmonton 😉. Wel jammer dat jullie geen foto's van hebben.

Hebben jullie nog mooi weer?
  6. Joëlla:
    17 augustus 2022
    Er is volgens mij wat mis gegaan met de foto'. Er zijn meer foto's terug te vinden bij het kopje foto's.
  7. Aart-Jan:
    17 augustus 2022
    Mooie foto’s. Jullie zien mooie dingen