Ystad en gekletter

15 juni 2019 - Klagstorp, Zweden

Omdat ze voor vanmiddag regen hebben voorspeld, (leuk hoor dat internet, je weet alles al van tevoren) zijn we vroeg op pad gegaan. Eerst naar Ystad (spreek uit iestad). Een klein stadje aan de Oostzeekust, met leuke gekleurde pandjes en uiteraard een kerk, een markt en een stadhuis. Deze stad is wereldberoemd geworden door inspecteur Wallander. Ik kon hem niet en heb nooit één aflevering gezien of boek gelezen. We hadden wel een moord op kunnen lossen daar.

Daarna zijn we doorgereden naar het havendorpje Kaseberga waar ook een stenengroep staat waarmee je de tijd zou kunnen aflezen. Helaas begon het daar te onweren en te regenen. De haven hebben we wel bezocht. De stenen niet. We hopen hier morgen op terug te komen.

Door de regen naar ons huisje gereden en verder de dag heerlijk geluierd. Ook lekker.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lennard:
    15 juni 2019
    Jammer van het weer, maar toch nog leuke plaatsen gezien. Hopenlijk zijn de voorspellingen voor de rest beter.
    Groetjes
  2. Jan Versteegt:
    15 juni 2019
    Ystad ziet eruit als een kunstzinnig plaatsje. En nu maar hopen dat het morgen goed wandelweer is.