Water en beren

24 augustus 2022 - Revelstoke, Canada

Vandaag weer begonnen met een overheerlijk ontbijt. Deze keer wel eerst een foto gemaakt en toen lekker opgepeuzeld.

2b2ba606-4961-4949-91c2-f21f6fd99a66

Dit keer waren een stel uit Hannover onze tafelgenoten. Ook hier gezellig mee gepraat en uitgewisseld wat we allemaal gaan doen.

Na het ontbijt eerst naar Begbie Falls. Een hele mooie waterval midden in het bos. De rivier stroomt vlak daarna het meer in.

a8e4ac56-00f5-4a6c-9e37-a41e57d182f4

Het water in het meer was ijs en ijs koud. Toch even geprobeerd pootje te baden.

Dan maar zonnebaden.

In de middag wilde we bij de stuwdam gaan wandelen. Maar juist toen we aan de wandeling wilde beginnen kwamen mensen uit het bos dat er een beer was gesignaleerd. Een Nederlands gezin had hem gezien. De beer was met een kleintje. Ze hebben gehandeld zoals het moet. Achteruit weglopen met de kinderen op de arm. En andere mensen gewaarschuwd.

Ook het weer was vandaag erg onbetrouwbaar. Ze gaven storm en regen op. Het waaide inderdaad erg hard en af en toe een spetter regen. Wel zagen we steeds wolken rond de toppen van de bergen. Van onze Duitse ontbijtgenoten vernamen we dat het boven (waar wij gisteren waren) wel flink heeft geregend.

Daarom zijn we toch maar in Revelstoke gebleven. Daar heb je drie bruggen naast elkaar, de oude en nieuwe autobrug en een treinenbrug.

Vandaag iets vroeger thuis dan anders, maar even lekker zitten en lezen is ook wel lekker. Op het terras zitten we onder een afdak. Dus die paar druppels vielen ook niet op ons hoofd.

Aan het eind van de dag nog fish en chips gehaald bij een heel gezellig restaurant. We kregen lekker water tijdens het wachten en hebben ook nog wat drinken besteld. Was een goede service ondanks dat het vrij druk was.

Morgen staat ons weer een heerlijk ontbijt te wachten. Alhoewel het ook spannend klinkt.

1. Chris:
    25 augustus 2022
    Really nice pictures. The water is cold all year round even in the summer mo the because the water comes from the snow melt from the mountains. Still nice to stick your feet in. 😉
  2. Chris:
    Beautiful pictures. The water is cold all year round because it comes from the melting snow from the mountains. Still nice to stick your feet in. 😉
  3. Jan Versteegt:
    25 augustus 2022
    Het is goed dat jullie hiervoor al boven in de bergen geweest zijn. Maar ook nu hebben jullie weer mooie dingen gezien. Leuke foto's ook van die bruggen.