Kopenhagen

25 juni 2019 - Køge, Denemarken

Vandaag met een goede zon opgestaan. Wel even op ons gemak na de lange rit van gisteren. Rond een uur of elf zijn we in Kopenhagen aangekomen en hebben onze auto geparkeerd. Het was nog wel even zoeken naar de ingang van de parkeergarage. Navigaties weten ook niet alles.

Daarna een wandeling door Kopenhagen gemaakt, langs de botanische tuin, het Rosenborgslot, koffie drinken in de coffee factory. Daarna verder langs de gekleurde pandjes en oude bootjes van de Nyhavn verder langs de kade naar het koninklijk slot (het Amelienborgslot). Vervolgens door de vesting naar het beeld(je) van Kopenhagen, de zeemeermin. Daar was het dringen voor een plekje vooraan.

Vervolgens weer terug langs het water naar de Nyhavn en vervolgens nog de langste autovrije winkelstraat van Europa gelopen (zeggen ze zelf) . Tot we bij het raadhuis aankwamen en Tivoli. Tegenover Tivoli kwamen we nog een beroemde Deen tegen: Hans Christian Andersen. Daarna op zoek naar onze auto en weer terug naar het appartement.

1. Jan Versteegt:
    25 juni 2019
    Bedankt voor de mooie verhalen van jullie vakantie, het is een bijzondere reis geweest. Morgen (woensdag) weer de terug reis naar huis. Een lange rit, maar doe rustig aan.
  2. Aart-Jan:
    27 juni 2019
    Wij hadden vorig jaar ook moeite om een parkeergarage te vinden. En ik sluit me er bij aan dat het leuk is om het een beetje te kunnen volgen.