Ikea, Sonbrug, Ikea

24 juni 2019 - Køge, Denemarken

Vandaag weer vertrokken uit ons kneuterig huisje. Helaas maar één nacht geslapen. We werden aller hartelijkst uitgezwaaid door de eigenaar. Geweldig leuke man. Het gesprek ging ongeveer zo: eueueeue, yes, eeueu, yes. Maar we snapten elkaar.

Eerst nog over wat bruggen om van het eiland af te komen een tijdje op de snelweg waar we op weg gingen naar Almhult voor een bezoekje aan het Ikea museum. Heel leuk om te zien hoe het allemaal begonnen is en wat er van geworden is. Miranda vond het helaas te kort omdat we op tijd bij onze overnachtingsplek moesten zijn. Wel hadden we nog even tijd om te poseren voor de voorkant van de nieuwe IKEA gids.

Toen weer snel op weg. Eerst nog even de tol regelen voor de Sontbrug, want dat scheelt toch weer tijd en geld. Het is echt een mooie brug om over te rijden en het was natuurlijk wel even spannend of de poort open ging op registratie van het kenteken. Maar gelukkig. Hij ging open. De brug eindigt in een tunnel en daarna waren we in Denemarken voor onze laatste overnachtingen. Het appartement staat even buiten Koge en was ingericht naar de smaak van een Zweedse meubelzaak.

Morgen naar Kopenhagen.

1. Jan Versteegt:
    25 juni 2019
    Dit zal een dik fotoboek worden met al deze mooie belevenissen.