Schapen en hagel op de weg

24 juni 2019 - Tinn Austbygd, Noorwegen

Eindelijk weer Wi-Fi, dus nu gaat ons reisverhaal verder we beginnen met 21 juni, midsommer.

Deze dag een wat kortere route door Noorwegen, langs meren en landelijke wegen. Ineens kwamen we een bord tegen met een waarschuwing voor schapen op de weg, meestal krijg je waarschuwingen voor elanden, maar die zie je nooit. De schapen gelukkig wel. Die stonden gewoon midden op de weg, alsof de weg van hun was. Dat is natuurlijk ook zo. Dus er voorzichtig omheen rijden.

Aan het einde van de dag hadden we nog een laatste stop, waar we lekker een bakje thee dronken. Er pakten zich echter donkere wolken samen dus snel in de auto voor het laatste stukje naar camping Sandviken. Maar de weg was slecht en het weer paste zich daarbij aan. Hevige regen en hagel stortte zich over de auto heen. Gelukkig was het droog en weer opgeklaard toen we op camping Sandviken aankwamen.

Hier hadden we een hut gereserveerd. Deze ligt op een schitterende locatie, alleen hadden we geen stromend water en geen badkamer en toilet. Even wennen dus.