Lief en kneuterig

24 juni 2019 - Nösund, Zweden

23 juni zijn we weer vertrokken van de Sandviken Camping. De zon scheen volop, de wind was gaan liggen. Omdat we niet meteen afscheid konden nemen van het meer, hebben we er zo ongeveer helemaal omheen gereden. Een hele mooie route. Daarna door een wat drukker gebied van Noorwegen en door de Olofjordtunnel. Deze is 7 kilometer lang en gaat eerst 7% naar beneden en vervolgens weer 7% omhoog. Afstand bewaren was steeds het advies. Helaas hierdoor het Oslofjord niet gezien.

Na nog via de snelweg Zweden ingereden te zijn kwamen we uit op het eiland Orust. Één van de grotere eilanden van de scherenkust van Zweden. Je gaat over mooie bruggen om het eiland te bereiken. Hier hadden we in het dorpje Nösund een huisje gehuurd voor één nacht. Het was met recht een mini huisje, maar wel met alles erop en eraan. De man die ons ontving was allerhartelijkst maar sprak op thank you na alleen Zweeds. En met handen en voeten en een tolk via de telefoon (geen bandje een echte persoon) kwamen we eruit en waren alle vragen over en weer beantwoord.

Naast een serre hadden we ook een terras, met uitzicht op het water. De zon scheen inmiddels volop, dus we konden eindelijk weer eens buiten eten.